tisdag 24 mars 2020

The little things

En bra grej med distansundervisning - när man upptäcker mitt under arbetsdagen att ens jeans har fått ett hål i grenen spelar det ingen roll! Och inte behöver jag ha bråttom med att köpa nya heller, för jag kan lugnt fortsätta att slita på de här gamla favoriterna i minst en månad till utan att någon höjer på ögonbrynen... 

En annan sak - förutom friheten att gå runt med trasiga byxor - som glädjer mig lite extra idag är vår diskmaskin! Vi klarade ju oss utan i ungefär nio månader efter att vi flyttade in och jag tyckte till och med det var ganska trevligt med handdisk. Men en bit in på sommarlovet insåg vi hur mycket tid vi lade på disk när alla var lediga och hemma, så vi gav oss och skaffade diskmaskin. Mycket tacksam för det nu! För om det kändes som att disken tog onödigt mycket tid i somras när vi var lediga kan jag bara tänka mig hur det skulle kännas nu, när vi jobbar, hjälper till med skola OCH alla äter alla måltider här hemma... Så: Länge leve diskmaskinen!

Inga kommentarer: