söndag 15 juli 2018

Tillsammans 2018


Svettigt, roligt och gemytligt! Vi har precis kommit hem från en skön helg på Humle och jag kan pusta ut - det blev ett bra läger i år igen! I år blev det i lite mindre skala (dels var det lite färre anmälda än ifjol, dels hade planeringsgruppen kommit igång senare), men det gjorde inget. Just för att det var lite färre deltagare hann jag faktiskt umgås och prata med de flesta och just för att vi hade sänkt kraven lite på programmet så kunde även jag och de andra i planeringsgruppen slappna av och njuta lite mellan uppgifterna. Vi hann till och med ut och paddla en sväng! Det var ett riktigt mysigt läger vill jag påstå, och jag vågar tro att andra tyckte det också.

Och vädret! Den här värmeböljan gjorde visserligen att speciellt småbarnen började bli ganska möra nu på söndagen, men samtidigt var det så oerhört skönt att kunna gå barfota nästan en hel helg och att stå utanför hyddan sent på kvällen och borsta tänderna i mild och mjuk varmluft - och bli tvungen att söka efter skuggiga platser för stafetter och utomhuspyssel! Det känns som en sällsynt nåd här i vårt hörn av världen. Och Humle, den här vackra platsen. I mitt hjärta. Glad och tacksam!

(Kameran hann jag däremot inte riktigt med och på de bilder jag har finns det andras barn på nästan allihopa... så vi nöjer oss med A vid de fenomenala selfievingarna som gjordes på föregående läger. Så fina! "de som hoppas på Herren får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar.")

Inga kommentarer: