torsdag 27 april 2017

Vår med snö


Puh. De två senaste dagarna alltså! Mycket på jobbet, mycket hemma och ett antal tidpunkter när både jag och Matias och vår bil hade behövt klonas för att få logistiken att gå ihop. Spännande, spännande. Men vi lyckades, helt utan kloning eller nervsammanbrott. Nu bara en arbetsdag kvar, och så långhelg. Härligt! Inte minst för att jag var till Helsingfors förra helgen och reptilhjärnan liksom missade att det var helg, så varje morgon den här veckan har min första tanke varit "Lördag nu kanske? Dags för sovmorgon nu kanske?" Och inte en enda gång har det varit så.

Dessutom har Österbotten svepts in i ett snötäcke som man suktar efter i november. Största delen av min sociala media-bubbla rasar och verkar tycka att det är miserabelt, men jag tycker mest det är lustigt. Det är ju jätteknäppt! Men hellre snö i april än regn i januari... regn mitt i vintern gör mig deprimerad, det här gör mig mest förundrad och lite road. Ska bli spännande att se vad vi har för första maj-väder!

Inga kommentarer: