tisdag 21 februari 2017

Tisdag och finvinter

 

Äsch, det blev ju ingen träff med min gamla, goda Johanna ändå, för hon däckades av förkylning. Tråkigt, men vi får försöka på nytt i sommar! Ibland kan jag tycka att det är fantastiskt att ha vänner utspridda lite här och där, men till vardags kan det kännas jättetråkigt med avstånden.

Det goda som den planerade träffen förde med sig var att jag hade ställt det så att jag kunde hämta tidigare från dagis och förskolan. Det gjorde jag ändå, och har inte ägnat en tanke åt jobb, vitsord och lektionsplaneringar på hela eftermiddagen... Istället har vi njutit av sol på snö, piskat mattor och tagit fram cyklarna för första gången i år. Kände faktiskt en fläkt av mina mammalediga dagar för två år sen (bara med lite större och klokare barn), och det var inte alls illa!

Inga kommentarer: