tisdag 5 juli 2016

Bästa lunchen i Raumo


Jag lyckades precis publicera inlägget där jag skrev att vi nästan var framme i Åbo, men vid det här laget har vi hunnit med några innehållsrika dagar - och kört hem igen. Det var så roligt att vara tillbaka i Åbo att vi faktiskt stannade en dag längre än vi hade tänkt. Ibland när jag varit i Åbo har det känts avlägset att jag faktiskt bott där i flera år, som att staden hunnit ifrån mig. Den här gången kändes det inte alls så, utan det kändes som att komma hem - vilket ju egentligen är lite konstigt den här årstiden eftersom jag aldrig ens har bott någon sommar där! 


Igår kom vi oss iväg ganska sent på förmiddagen efter att ha packat och städat lägenheten vi bott i, så det passade med lunch redan i Raumo. Kul, eftersom jag aldrig varit där förr! För det mesta brukar vi köra inlandsvägen ner till Åbo, men när vi började kolla upp det var kustvägen inte mer än 13 km längre... det var det värt för lite omväxling! Tripadvisor rådde oss att äta lunch på Lungi, och vi lydde Tripadvisor. Bra val! Minerna på bilden ovanför kanske ser lite skeptiska ut, men faktum är att hela (!) familjen var eld och lågor över lunchbuffén. Rekommenderas varmt! (Nu måste jag ju medge att rubriken kan vara något överdriven, eftersom det här är den enda lunch jag någonsin ätit i Raumo - men jag skulle inte vara förvånad om den stämmer!)


Dessutom är gamla Raumo så vackert! Nu blev det bara en kort promenad mellan bilen och restaurangen, men det hade varit kul att ta sig tid att gå runt ännu mer, så här en vacker sommardag.

(Och fler inlägg om Åbo kommer naturligtvis! Som om jag skulle kunna låta bli!)

Inga kommentarer: