tisdag 18 augusti 2015

Rollin'

Nåja! Nu rullar vi!

Alla som ska jobba jobbar. Alla som ska gå i skola har börjat. Alla som ska hänga på dagis är inskolade. Höstterminen är här! Och det känns bra. Visserligen rann Josefs näsa idag (efter andra dagen på dagis...), men annars verkar han ganska nöjd med tillvaron där. Är han nöjd, är jag nöjd! Dagmamma känns visserligen som ett lugnare (och mindre bacilltätt) alternativ, men tills vidare har han det bra med de snälla människorna på hans småbarnsavdelning.

Själv är jag också nöjd på dagarna - att jag skulle börja på nytt jobb kom liksom lite i skymundan med inskolning och sånt, men vem behöver nervositet? Lika så bra att tänka på annat tills man dyker i. Och jag har fått en bra start! Jag saknar visserligen min förra arbetsplats, men det är samtidigt väldigt roligt att prova på en annan skola med andra rutiner. Jag är också väldigt glad att jag bestämde mig för att ta bara engelska i år, för mer utmaning än så behöver jag nog inte med småbarnskaos här hemma. Det här blir lagom - och jag är riktigt peppad.

Och konstigt nog har den här veckan hittills (terminsstart!) känts lugnare än förra veckan. Jag har ju en massa egentid tillsammans med min ljudbok i bilen... en fördel med att ha 20 km till jobbet istället för 6 km!


Inga kommentarer: