onsdag 10 september 2014

Lista om igår

Lånar en lista om gårdagen från nio till fem-bloggen! Bara för att det är kul och för att jag för tillfället inte orkar lyfta på rumpan för att ladda en tvättmaskin.




När vaknade du igår?
Vaknade 7.30 som jag brukar göra morgnar som ser ut som den här. Lite lyxigt att för det mesta inte behöva stressa till något tidigare än att Arvids skoldag börjar 9.00 (fyra morgnar i veckan)!

Vad skulle du göra?
Jag skulle få kläder på och frukost i mig, Arvid och Edvin, få iväg Arvid till skolan och sedan gå på familjeklubbspremiär med Edvin.

Vad åt du till frukost?
Min riktiga urklassiker: fyrflingegröt med smörklick och ett skuret äpple på, apelsinjuice till och följt av ett kokt ägg. För tillfället händer det att jag äter annat, men i vintras när morgnarna var tröttare och stressigare åt jag exakt det här 97 % av alla morgnar... ibland med frysta blåbär istället för äppelbitar dock.

Och lunch?
Karelska piroger, morot och gurka. Tack och lov för piroger alla de där dagarna när tid, ork och inspiration sträcker sig till "nu måste vi mätta hungern - nu!"

Och middag?
Lax- och fetapaj, vardagslyx! Dessutom åt vi ute vid trädgårdsbordet (som sagt), vilket gjorde pajen ännu godare. 

Vad gjorde du igår?
Testade familjeklubb tillsammans med Edvin (han storgillade!), handlade på Prisma och stack iväg till rådgivningen på rutinkoll så fort Mattus kom innanför dörren. Åt i trädgården, skjutsade Arvid till gympaskola och passade på att gå en sväng på stadsbibban så länge. Avslutade med Idol tillsammans med Mattus och Amanda.


Ringde du någon igår, vem och vad sa ni?
Ingen alls tror jag. Den enda jag talade med i telefon ringde från rådgivningen och sa att min tid var flyttad en halvtimme. Rafflande! Just ja, sen ringde jag och sa åt Mattus att min tid var flyttad samt organiserade nödvändiga åtgärder. Ännu mer rafflande!

Vilket humör var du på?
Ganska bra, jag hade hyfsat med flow även om jag rusade fram och tillbaka mest hela dagen. Eller kanske just därför? På kvällen när Mattus meddelade att han hade feber droppade humöret och det kändes genast som om vi var tillbaka i misärbacillvintern när det alltid var någon i familjen som var sjuk. Humördippen motades av soffhäng framför Idol.

Vad lyssnade du på?
Spellistan Beautiful world på Spotify

Vad hade du på dig?
En av de få toppar jag äger som täcker magen just nu (samma som här). Jeans när jag var ute på ärenden, men slitna fulmjukisbyxor så fort jag räknade med att vara innanför dörren i minst en halvtimme.

Vad gjorde dig glad?
Det varma, sköna vädret. Att se Edvin ha kul på familjeklubben och Arvid på jumppan. Att hänga med syster Amanda.

Och ledsen?
Tanken på misärbacillvinter som kanske hägrar. (Å andra sidan har jag bestämt mig för att den var ett undantag!)


Vad drack du?
Vatten, juice, mjölk och te. (Oj, det var en tråkig fråga! Eller tråkigt svar?)

Köpte du något?
Handlade rätt mycket nödvändigheter som Edvin och jag kånkade hem från Prisma. Bland annat extra deo, tandkräm och liknande för att äntligen, äntligen kunna packa (en del av) BB-väskan utan att behöva ta schampoo därifrån så fort jag tänkt tvätta håret...

Vad var det konstigaste som hände?
Jag tror inte det hände något konstigt. Förutom att det alltid är konstigt att sitta och peta på sin mage och känna att någon petar tillbaka. 

Vem hängde du mest med?
Mina barn, min man och syster Amanda.

Vad ångrar du nu idag?
No regrets för denna tisdag!

Hur var dagen från en skala från 1 – 10
8

Vad hade du hellre gjort?
I mitt nuvarande tillstånd? Jag är nöjd, dagen var lagom - tillräckligt mycket aktivitet, tillräckligt mycket lugn och ro. Men visst hade det också varit trevligt att komma hem från BB med en nyfödd, frisk och välskapt liten skrutt och göra sig bekväm i babybubblan. Det hade det.


Inga kommentarer: