torsdag 19 december 2013

Mango House

Nänä, bilden är inte så vacker. Men maten var desto godare!
Och än en gång - välkommen jullov! Det behövs. Imorgon julfest, sedan... nä just det. Inte dimpa ner i soffan, utan kanske snarare röja upp i höstens kaos och hålla tummarna stenhårt för att de nya tapeterna ska hinna komma så vi kanske, kanske skulle få i ordning arbetsrummet, så vi kanske, kanske skulle slippa skrivbordet och de tusen pappren ur vardagsrummet till jul. Visserligen tror jag inte på det, men fina saker skulle det vara om det blev så. Annars får vi väl bara ordna kaoset i lite prydligare högar och slänga lite glitter över.

Men det känns okej att städa. Jag ser fram emot att plocka och putsa! Så länge jag får göra det i nötta collegebyxor och utan att se på klockan.

Finkväll ikväll! Åt något av det godaste jag ätit på länge på nya Mango House, och det i sällskap av fyra eminenta damer. Överpurmo kan! Producera bra folk, alltså. Och Mango House kan jag varmt rekommendera - jag kan lova att nötkött med ananas är gott, och att döma av den andäktiga tystnaden när vi fått in vår mat verkade de andra inte heller missnöjda alls.

1 kommentar:

Eva sa...

Har prövat stället två gånger, första gången var jag inte speciellt imponerad (hade då bara hört gott om det)men andra gången föll det mig mer i smaken