måndag 25 juli 2011

Blogga mot hunger

Jag tror ju inte jag kan rädda världen, inte ens de tolv miljoner som (enligt DN) behöver akut hjälp i Östafrika. Men om inget annat kan jag åtminstone ringa ett samtal och donera 10 sekunder av min tid och en struntsumma till svältkatastrofen. Karin på Lopptorget har startat kampanjen "Blogga mot hunger". Bra sak! Här listar Hbl kontaktuppgifter till olika organisationer som kan ha användning för ditt bidrag.
______________

Gör så här:

1) Skänk minst 5 euro/50 kronor till valfri organisation.

2) Kopiera följande text i ett inlägg på din blogg:

"Jag deltar i insamlingen Blogga mot hunger genom att skänka minst 5 euro (/50 kronor) till en organisation som verkar på Afrikas horn. Samtidigt uppmanar jag andra bloggare att också delta i kampanjen. Kopiera den här texten i ett inlägg på din blogg om du också deltar i insamlingen. "

3) Meddela, om du vill, på kampanjens Facebook-sida (Blogga mot hunger) att du deltagit och ange bloggens namn.

Inga kommentarer: