tisdag 7 december 2010

Morgondagens utmaning

Imorgon är det dags för en ny utmaning. Jag ska vikariera i högstadium - första gången sedan jag auskulterade som jag ser insidan av ett högstadieklassrum! Och det är inte vilket högstadieklassrum som helst, utan mitt gamla hemklassrum i mitt gamla högstadium. Och det är min gamla klassföreståndare jag ska vikariera. Det blir spännande!

Det enda som kan sätta käppar i hjulen för det är den blomstrande förkylning som satte sig på mig också efter att den knaprat på mina män i en vecka eller två. Den kunde ju ha kommit och gått lite tidigare tycker man ju, för imorgon vill jag verkligen ut och jobba! Får preparera mig med panadol och lägga mig samtidigt som barnen. (Som om det skulle ha hänt en enda gång...)

Det sötaste och mest hjärtskärande ljud som finns just nu är annars Edvins skrik. Om jag är förkyld är han förkyld - när han gråter låter han som en nyfödd liten kråkunge. Aww. Men jag undrar hur länge han ska få låta så innan det är dags att hälsa på en läkare? Bara vanlig förkylning, men av någon anledning blir jag mycket mer blöthjärtad när min baby är sjuk än när min man är det. (Sorry Mattus...)

2 kommentarer:

My sa...

Åh, lycka till imorgon!! :) Det fixar du! Hoppas förkylningen ger med sig!

(och glöm inte att du ju faktiskt hälsat på i ett annat högstadieklassrum för inte alltför många år sedan :) jag minns besöket med glädje! :))

Mia sa...

Det är sant, det var ju ett högstadieklassrum det också! Men jag verkar ha sorterat in det i ett annat fack i min hjärna... :) Hur som helst är jag jätteglad att ha fått se var du jobbar på dagarna!