onsdag 8 december 2010

Deutsch und so weiter

Förkylningen tog inte knäcken på mig, och jag kunde jobba! Och kanske ännu viktigare, marknadsföra mig själv lite inför eventuella framtida inhopp...

Jag fick ha lite engelska, men också lite - tyska. Jag har läst en del tyska, men mina tyskakunskaper är inte mycket att hänga i der Weinachtsbaum. Jag tror att jag kan ha blivit avslöjad när jag läste en mening högt och först halvvägs upptäckte att - oh no - den slutar med ett årtal som måste utläsas från siffror. Jag pausade och tänkte febrilt tillräckligt länge för att hinna se minst en road min bland eleverna och drog till med en gissning. Inte riktigt rätt visade sig, men ditåt. Annars gick det bra och jag till och med småpratade lite på tyska mellan övningarna. Se, där har vi ännu något jag gärna skulle vilja lära mig bättre. En vacker dag.

Inga kommentarer: