lördag 28 augusti 2010

PS: Förbandet


- He ir ett tode mainstream brittpopband, de var nog ganska onödiga, fick jag höra om förbandet Razorlight.

- Hurra, brittpop!, tänkte jag. Sedan jag fick höra vem som skulle vara förband på U2:s spelning har jag lyssnat in mig (tack Spotify!) på dem; Razorlight lät obekant, men det visade sig att de hade några radiohittar. Och vad mera, det visade sig att jag blir riktigt glad av dem. Kan man låta bli att gilla nödrimmet i In the Morning? Det låter så nördigt att jag blir lite varm i hjärtat. Där påminner de om Flight of the Conchords som jag också blir lite varm i hjärtat av - det är en annan historia.

Det som gjorde deras spelning lite trist var däremot dagsljuset, duggregnet och publiken som virrade runt och sökte sina platser (vi kom också så pass sent att vi hörde de första låtarna från utsidan + när vi sökte våra platser...) Men det är väl det ett förband gör: håller upp stämningen i bakgrunden medan alla egentligen väntar på det de kom för... så de hade oddsen emot sig. Men det verkade inte göra dem så mycket att allt krut tydligen skulle sparas till U2 - de körde hårt för det.

Inga kommentarer: