tisdag 19 januari 2010

Mat


Jag vet inte om det beror på urmodershormoner, årstiden (duktiga januari) eller om jag bara försöker hålla mig sysselsatt i brist på betalt arbete - men på sistone har jag varit riktigt inspirerad att laga mat. Och tja, det kan man väl inte säga att har hänt... på ett tag. Jag håller på att läsa sönder senast Mat-Birka, där det finns massor av bra saker. Vardagsmat, enkelt och... enkelt. Det är klassiskt för januari och precis vad jag behöver; numren som brukar komma inför jul och påsk med diverse delikatesser har jag inte lika mycket användning av. Hittills har jag avverkat recepten på morotssemlor med nötter (två gånger), sej med lök, tonfisk- och bönsallad (två gånger) och enkel renfrestelse, och så har jag vikt hörnen på sidorna med chili sin carne och snabb rotsakspuré- och skinksoppa. Det ni, så effektivt har jag inte tillämpat nån Mat-Birka förr! Skynda, skynda, hämta en egen...

3 kommentarer:

MammaMonica sa...

Det var bra reklam för senaste Mat-Birka. Blir nog att välja K-affären idag...:-)

Mia sa...

Jo, det råkade bli lite gratisreklam... :)

Mamma Linda sa...

Bra råd! Måste kolla om jag hittar... ;-) Syns på söndag förresten! :-D