torsdag 16 oktober 2008

På gång

The Flytt är på gång! Igår fick vi nyckeln och en del saker har redan börjat bo på andra sidan bron (är det oroväckande på något sätt att det var så självklart att strykjärnet fick flytta genast - "det behöver vi åtminstone inte"?). Inte så värst många saker, men ändå. Och nu har jag lust att flytta allt. Nu. Den riktiga, slutgiltiga flytten sker nästa lördag, och det känns som en evighet tills det... Inte för att jag älskar att klämma in saker i hissar, men för att jag vill ha det gjort. Och trots att utsikten bara är riktigt bra, inte enastående, så vill jag gärna börja bo där. Känns som hemma. Åtminstone har det mycket bra potential att bli hemma...

Och som om jag inte hade något annat att göra så sitter jag som bäst och skriver en hissa-essä. Deadline idag, så jag borde få ihop minst fyra sidor till innan det blir natt. Och om någon förbryllat vill fråga mig varför i hela friden jag gör det när jag redan är magister och inte behöver hissa till någonting alls egentligen, så... har jag väl inget bra svar. Är inte tillräckligt bra på handarbete för att ha det som hobby (och har för usselt tålamod för att bli bra). Men helst skulle jag ju bara gå på föreläsningarna och strunta i uppgifterna...

4 kommentarer:

Netta sa...

oj, här är det snabba ryck när det väl blir flytt av! måste nog ta och maila dig och hoppas på ett svar så jag får veta mera. fast det händer knappast före ni flyttat! inte för att jag tror att du skulle vara sen att besvara mail, utan för att jag säkert inte får iväg nåt idag och knappast imorgon heller! lycka till med flytten iaf! om vi hade bott kvar i vasa hade vi naturligtvis mer än gärna hjälpt till.

Anonym sa...

Jag får tacka min lyckliga stjärna då för handarbetandet, annars skulle jag riskera bli evighetsstuderande och det låter inte alls lockande... ;-)

Hör av er när ni behöver flytthjälp, vi vill i alla fall hjälpa även om vi inte kan garantera nåt...

Mia sa...

Netta: jo, vi får höras! Jag kan ju faktiskt också maila dig bara jag kommer mig för. :)

Malinjohanna: Ja, du är lyckligt lottad du! ;) Jepp, vi hör av oss! Kanske Arvid kan komma och leka med Elias och Elias leksaker nån stund ibland... :D

Anonym sa...

najs me flytten bajs me hissa ;)
Amanda