tisdag 14 oktober 2008

Det lyser gult

Hemma igen från ett Åbo som lyste gult av höstlöv och spökpåsar. Bra helg! Full fart nästan hela tiden, men ändå lagom mycket tid att slappa. Hann gå på långpromenader längs ån, springa på stan (inklusive den gula galenskapen), gå på gudstjänst i friffe, umgås mycket med syster J och träffa gamla, goda vänner. Men när vi körde in i Åbo överraskade jag mig själv - jag såg mig runt och tyckte att vi körde in i en storstad. Åbo? Jag har kanske suttit och spanat ut över Metviken för länge... Men det normaliserades snart och Åbo kändes precis som det brukar. Förutom att det händer saker i centrum hela tiden, nya affärer och shoppingcentrum växer upp som svampar. Men om man kisar med ögonen ser det ut som vanligt.

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Vad bra att ni hade en fin helg! :-) Härligt att få återuppleva gamla minnen, om än genom kisande ögon. ;-) Hörs om nå träffas! :-D

filuren sa...

Hörde av S att ni var på besök i Friffe. Vad SYND att jag inte orkade dit, fast jag var så sällskapssjuk, för då skulle vi ha träffats lite. Och det skulle ju ha varit skoj!

Grattis till den nya lägenheten!!