tisdag 4 december 2007

Snart är vi gröna åsnor

Snart är vi s-kunder. Snart. Men ännu har vi inte kämpat tillräckligt för det åtråvärda gröna kortet. När man tänker på hur mycken energi vi lagt på det hela kunde man nästan tro att det var fråga om ett lite mer spännande grönt kort.* Men nej, det är för ett helt vanligt, futtigt s-förmånaskort vi gjort följande ansträngningar:

1) Prisma. Vi hade en tid att passa och gav upp när vi insåg att det skulle ta en halvtimme till förutom det vi redan stått i kö.
2) Prisma. Rationaliserade lite. Fyllde i alla blanketter hemma och jag trippelkollade att jag skrivit under överallt där jag skulle skriva under, sedan begav sig Matias och Arvid till Prisma för att fixa det. Men si, det gick inte om jag inte personligen var på plats.
3) Prisma. Vi hade en tid att passa och gav upp när vi insåg att det skulle ta en halvtimme till förutom det vi redan stått i kö.
4) S-market på Brändö. Byter taktik och tänker att det kanske är enklare på ett mindre ställe. Verkar lovande, vi får blanketterna med hem för att fylla i. Visserligen hade vi fyllt i dem inför prismaförsöket, men hade inte med dem.
5) S-market på Brändö. Vi lämnar in blanketterna och tror till vår förvåning att det är fixat nu... tills det ringde igår: en massa oifyllt och oklart med blanketterna.
6) S-market på Brändö. Så idag gick jag för att ordna det sista, utrustad med Matias körkort och allt. Men...

7) ...etapp sju återstår. Det visade sig att Matias underskrift saknades på ett av de sisådär femti pappren. Fick med mig blanketten hem för att få en underskrift och ska gå tillbaka med den imorgon.

Det hela är kanske ett test? KPO vill bara ha ägarkunder med änglars tålamod och åsnors envishet.

*Tänker på Green Card i USA, om ni missade det...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, sådär krångligt var dte inte när jag skaffade mitt i våras. Fast det kanske är rusning nu, alla vill bli ägarkunder inför julshoppamdet?

Jag jobbar snarare hårt för att få avgiften betald... betalade 20 euro när jag gick med, men av de återstående 80 har jag inte fått ihop värst mycket, trots att jag handlar i princip all mat på Prisma eller S-market (det blir ju så när de är närmaste större butikerna). S-förmånskortet är nog inte riktigt gjort för singelhushåll utan stora försäkringar...

Ika

Ika sa...

Ursäkta att min föregående kommentar ser knasig ut. Jag jobbar hårt för att kringgå Googles diskriminerande nya bestämmelser...

Ika

Mamma Linda sa...

Oj! När vi skaffade det så gick det nog snabbt. Men det var ju några år sedan, och det har säkert blivit krångligare nu i och med att s-kortet också funkar som bankkort (tror jag), när det är "bank" också nu. Har väl varit det i sgs ett år tror jag? Tror det var kopieringspapper när vi skrev, så ett papper (många lager), personligen där, underskrifter, och så temporära kort tills våra personliga blivit tryckta. För oss som shoppar 99% på Prisma och dessutom tankar (TVÅ) bilar på ABC oftast, och bor i Kvevlax = mycket bensin, så lönar det sig absolut. :-) Och denna månad kunde man ju få upp till 10%, så det var ju trevligt! Och så 20 euro/året som avkastning på 100-lappen man fick klämma ut i början. Åtminstone tycker jag vi vinner mycket mer på s-kortet än på plussa-kortet, där man får nån kupong nu som då (på 5 euro, fast man köpt en tvättmaskin :-O). Lycka till! Få se om s-koncernen får några tålmodia gröna åsnor som kunder! ;-D

Anonym sa...

vi hade det inte heller så krångligt när vi fixade vårt för något år sedan. Å andra sidan är det ju mycket som hänt inom gröna kedjan på sistone så det kan ju ha att göra med att det ät mer omständigt nu

Mia sa...

Så ni räknar er inte som åsnor och änglar då? :) Det är säkert extramånga som skaffat kortet nu, just pga den där kampanjen de hade i november - ironiskt nog hann det ju bli december innan vi ens hade fått tillfälliga kort... Annars skulle det säkert ha varit mindre köbildning vid prisma. Och vår strategi att skaffa i en mindre affär var nog inte så smart ändå, för det är ju helt förståeligt att de inte har stenkoll på alla blanketter där... Men nu är allt föhoppnignsvis fixat! :)

Netta sa...

oj, jag fick nog mitt s-kort fixat på ett litet kick. och inte var det några problem när jag gifte mig och bytte namn och gubben skulle ha parallellkort heller. så jag kan knappt tro att ni haft sånt krångel. men åtminstone jag tycker att s-gruppen har ett bra system och är hemskt nöjd. vi börjar ha en ganska rejäl slant på s-kontot, tror jag :-).