söndag 30 april 2023

Glad valborg!


Hälsning från en ganska grå valborgshelg! Största delen av denna söndag har jag suttit vid skrivbordet och rättat prov tills ryggen blivit krum och hjärnan blivit mos - och det har inte ens känts som någon större uppoffring eftersom vädret har varit så trist... Tur ändå att regnet slutade i nåt skede så jag kände mig tvungen att gå ut en sväng och tur ändå att vi hade bjudit hit svärfar på mat så att jag kände mig tvungen att byta bort mjukiskläderna jag hade haft fram till det. Inget storslaget valborgsfirande, men det är inte heller det vi är mest kända för i det här huset! 

Igår var det åtminstone en riktigt trevlig kväll. Först hade Edvins dramagrupp en teaterföreställning och direkt efteråt fortsatte jag till Betania för Betaniakörens sångafton. Det var fint - en fullsatt kyrka som sjöng så taket lyfte! Då sjöng jag in våren.

Och bilden kunde jag inte låta bli att ta, för jag var till frissan häromdagen och därför var det ett av de mycket sällsynta tillfällen under ett år när mitt hår var snyggt fönat. Tyvärr tyvärr blev det till sist dags att tvätta det, så nu lär det gå ett antal månader tills jag ser ut sådär igen...

Walk in the light 
The beautiful light
Come where the dewdrops of mercy shine bright
Shine all around us by day and by night
Oh, Jesus the light of the world

Inga kommentarer: