fredag 21 april 2023

Fredag vår blommor sånt


 1. Det blir en vår även nådens år 2023! Och det fanns tydligen rabatter under all snö. Med blommor i!

2. Det är fredag! Helgen kommer visserligen att bestå till stor del av jobb och till viss del av att stöka på här hemma, men den som någon gång har varit en lärare två steg efter i alla planer vet hur skönt det är med en oplanerad helg för att jobba ikapp utan att störas av världsliga saker. Som lektioner och så.

3. Arvid är på väg hem! Den här veckan har vi haft Arvid på vift i Österrike med hans tillvalsgrupp i tyska och jag har sugit i mig av alla bilder och uppdateringar som trillat in. De verkar ha haft det bra där och jag är så glad för att han fått uppleva ett elevutbyte, jag som har tyckt att det är så tråkigt att aldrig kunna ta med mina egna barn på mina Erasmusresor. Fint ordnat av hans lärare!

Det var allt. Kanske blir det ett reseinlägg eller två under helgen också om jag riktigt kommer mig för!

Inga kommentarer: