fredag 12 oktober 2018

Tid

Tiden är verkligen en underlig sak. Ibland bara vräker den sig fram helt utan hänsyn till människor som borde hinna med. Jag kan verkligen inte tro att det redan har gått två hela arbetsveckor sedan jag kom hem från Göteborg; det känns nästan fysiskt i mig hur de har spelats upp på dubbel hastighet. Inte konstigt då kanske att jag idag, precis som förra fredagen, kom hem från en helt ordinär arbetsdag, mumlade något ursäktande åt Matias som redan stod i köket och sedan omedelbart kurade ihop mig till en liten boll i sängen för att somna som en stock.

Men nu är det helg. Nästa vecka - höstlovsveckan - är det sagt att vi får börja flytta över saker till nya huset, men vi vet inte riktigt när och hur och i vilken skala, så lite luddigt känns det ännu. Börjar ändå misstänka att det är dags att packa nu? Men samtidigt också planera jobb så att jag bäddar snällt för mig de kommande veckorna - jag tror det kommer att behövas! Men samtidigt också gå ut och ladda höstfärger. Det är nu det är som vackrast! 

Eller så sover jag bara till måndag morgon. Känns också som ett helt sannolikt alternativ.


(Bilden är tagen i Piteå och flera år gammal, men jag tyckte den passade bra in..!)

Inga kommentarer: