söndag 7 oktober 2018

Norrsken


Jag stod i varmgaraget och hängde tvätt när jag hörde skratt och tjut och smäll i dörrar. Ett par minuter senare rusade Arvid och Edvin in och ropade att jag måste komma och se på norrskenet - de hade gått ut (i crocs och pyjamas) för att se om de vågade gå till baksidan av huset i mörkret, men upptäckt att hela himlen var full av norrsken. Först började jag sådär typiskt mammigt muttra om hur oklokt det var att springa ute i pyjamas en ändå ganska kall oktoberkväll, men rätt snabbt insåg jag att vi istället ska bylta på oss illa kvickt så att vi kunde stå och se på himlen en stund. Det gjorde vi.

Så mäktigt!

(Bilderna må vara suddiga, men de berättar ändå lite om hur det såg ut.)


2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Otroligt tjusigt! :-O :-)

Mamma Linda sa...

Otroligt vackert! :-)