söndag 13 mars 2016

Mässkär


Att gå över isen till Mässkär är något jag velat göra länge. De senaste åren har det varit för varmt för isvägen, men i år är det äntligen öppet igen. Jag höll ändå på att börja tro att jag inte skulle komma mig dit - just nu känns det som ett ganska stort projekt att göra något friluftigt överhuvudtaget med hela gänget... What to do? Jag tog med min kompis Linda istället!

Det skulle inte ha skadat med lite sol, men det var jätteskönt att vara ute! Kul att gå på is (vilket jag är jättefeg med om det inte är en underhållen väg), goda grisar på caféet och mysig miljö på Mässkär. I sommar ska vi absolut åka ut hit och äta fisksoppa! Stort plus också för att hänga med Linda! (Det har varit en bra kompishelg, för i fredags var jag dessutom på Purmorevy med Karin och Virpi.) Och så här i efterskott kan jag f.ö. konstatera att det hade gått jättebra att ta med både barnvagn och spark på isen, så att ta med hela familjen hade säkert funkat bra det också. Håller tummarna för tjock is nästa år...


Inga kommentarer: