måndag 7 mars 2016

Läsmys


För att ha varit en måndag med en enda (!) lektion har det varit en måndag med särdeles mycket spring. Galet! Det hjälpte förstås inte att Edvin hade en rådgivningstid att passa på eftermiddagen, vilket gjorde att jag var tvungen att packa ihop långt innan jag var klar. (Och nu sitter jag instängd i arbetsrummet, redo att ta upp tråden där jag lämnade den. Eller nästan. Skabara blogga lite först!)

Det jag tänkte var ändå inte alls att klaga, utan istället jubla lite. För första gången spanade vi in Bennäs superfina nya bibliotek - det öppnade redan i höstas, men vi har tydligen bara hållits i vårt lilla bybibliotek här i närheten sedan dess. (Blir lätt så med 200 meter från dörr till dörr...) Barnhörnan i Bennäs är helt fantastisk! Mysig och rolig och färgglad - nästa gång skulle jag inte alls ha något emot att ta med bara storbarnen så jag själv får bulla in mig bland kuddarna och läsa istället för att jaga ettårsunge. Ettårsungen tyckte dock också att det var väldigt roligt, även om kojan var lite för spännande...

Inga kommentarer: