torsdag 9 juli 2015

all sunshine and rainbows


 (fast just nu lite mer rainbows än sunshine ändå)

De senaste åren har A&E fått följa med mommo och moffa på ÖK:s grillfest i Forsby, och det har varit en av sommarens absoluta höjdpunkter för dem, med korv och ballonger och hoppslott, . Idag ringde pappa och sa att grillfesten är - idag! Vill vi komma? Mamma skulle inte komma, så han tyckte jag kunde komma med istället. Oukkidoukki!


Lite kände jag mig nog såhär (klick) när jag gled in med alla "andra" köttproducenter, men... tja. Jag och min moffa, som också fick glida med, konstaterade att det är bra att jordbrukarna producerar mat så vi får äta... Bra kväll hur som helst, med god mat, trevligt sällskap och - framför allt - fyra (!) olika uppblåsta hoppborgar/lekgrejer. Det var lyckliga, svettiga barn jag hade med mig hem efteråt...


Och dessutom har Ylva, Anders och deras gäng anlänt till Finland! Good stuff.

Inga kommentarer: