söndag 25 november 2012

När man somnar, så somnar man


Ibland somnar man helt enkelt. Och om man råkar sitta på köksgolvet i ytterkläder, då lägger man sig på köksgolvet i ytterkläder och somnar. Stadigt. Som Edvin idag.

Vid mommo och moffas somnade han inte tidigare på eftermiddagen trots förkylning och en orolig natt - men han tog igen det när vi körde hem, med besked. Så pass att han nätt och jämnt vaknade till när jag bar in honom ur bilen, och när jag satte ner honom på köksgolvet lade han sig helt sonika ner och somnade om. Snarkade gjorde han också... Är ytterst tacksam för att det där var för några timmar sedan så jag åtminstone har hyfsade chanser att få honom att somna om en liten stund. Håll tummarna!

1 kommentar:

MalinJohanna sa...

Voi sötunge! Med våra större barn saknar jag ibland det spontana insomnandet var som helst. Nog för att man ofta tyckte det kom olämpligt, men det är ju så sött! Och så blir jag glad över att se vilken mössa han har. (Kanske alla andra var i tvätten...)