måndag 26 november 2012

Finfina länkar

Eftersom jag inte hade något annat att göra (läs: lite mindre än för en stund sen) uppdaterade jag äntligen min länklista. Tidigare har jag listat vänner och familj, men egentligen inte andra bloggar jag läser. Vännerna och familjen finns fortfarande kvar, men nu har jag utökat listan med en hel hög favoritbloggar som jag brukar titta in på då och då. Säkert finns det många som jag inte ens kommit ihåg, men de kan få droppa in vartefter. Så håll till godo, beta av listan och hitta favoriter!

Det är ganska lätt att hitta gemensamma nämnare för bloggarna jag gillar - det är smarta, kloka kvinnor (på länklistan finns bara två män: min man och Genusfotografen) som inspirerar mig. En del av dem fotar vackert, andra skriver med tummen på pulsen. En del av dem gör både och. En del har specialintressen, andra skriver om det mesta. En del bor på (i mina ögon) spännande platser, andra är annars bara intressanta. Det finns de som är yngre än mig och det finns de som är utan barn, men påfallande många av dem råkar vara 30-somethings med cirka två barn. De flesta brinner för sina yrken och för sina familjer. De pastellmålar inte sina liv.

De inspirerar mig.

(Jag skulle gärna hitta fler favoritbloggare ute i världen. Tips?)

Inga kommentarer: