onsdag 8 februari 2012

Böcker av olika slag

Egentligen borde jag ta och läsa den katolske biskopen Anders Arborelius bok Andens ABC, för den har jag lovat att recensera. Tyvärr går det inte. Jag är alldeles för uppslukad av första boken i Twilight-serien.

Jag känner mig en liten aning lättköpt.

Edit: Uppslukad är jag väl fortfarande, men Bellas blinda beundran för Edward börjar gå mig på nerverna. Liksom, vad är han annat än vacker? Och vampyr då, förstås, om man faller för sånt. Minns jag fel när jag har för mig att (den första) filmen inte var fullt så enkel?

2 kommentarer:

Ika sa...

Blir lite lugnad av din uppdatering. Har så svårt för vuxna kvinnor som faller handlöst för historien om Bella och Edward, just för att Edward är så obehaglig. Alltså, vilken kvinna vill egentligen ha en man som är helt perfekt, iskall att röra vid, har superkrafter, vet allt bäst och ständigt måste lägga band på sina lustar att ta livet av en?
Har folk ingen självbevarelsedrift?

Mia sa...

Haha, jag vet! Början av boken - uppslukad. Mitten av boken - irriterad. Slutet av boken - rejält irriterad och rejält trött på den arrogante vampyren. Säkert kommer jag att läsa de andra böckerna, mest för att det hör till, men jag har inte lika stor lust nu som jag hade efter de tio första sidorna.