torsdag 29 september 2011

Nedräkning

Jag har försökt blunda, hålla för öronen och nynna febrilt för att inte behöva ta itu med verkligheten på allvar, men nu är det oundvikligt. Nu är det inte mer än tre dagar kvar av mitt vikariat som jag trivts på ända sedan mars. Idag träffade jag den ordinarie läraren för att lämna över tyglarna till henne. Från och med onsdag är jag... arbetslös? Inhoppare här och där? En mer engagerad morsa? Vad vi än kommer överens om att kalla det lär jag knappast bli sysslolös, men jag kommer verkligen att sakna mitt jobb. Mina elever, mina kolleger, mitt (?) skolbibliotek.

Det är väl lite tur då att jag ska tillbaka till skolan för att vikariera tre dagar redan veckan efter att jag slutat. Och i sanningens namn, det känns inte helt fel med (förmodligen?) en del lediga dagar då och då. För att inte tala om att det ska bli intressant att se var jag hamnar!

Inga kommentarer: