måndag 22 november 2010

Städskrubb

En första gång för allt. Så även för att städa vår städskrubb - som bokstavligen inte städats efter att vi flyttade in. Och då var den inte direkt städad heller, utan mer en viloplats för osorterade föremål av allehanda slag. Tillfällig naturligtvis, mycket tillfällig. Hittills har jag kommit så långt att jag tömt alla hyllor och torkat av dem. Och nu då? Kaoset som bodde i skrubben har flyttat ut på köksgolvet, och det är nog inte bättre, är jag rädd. Tydligen är det meningen att min dag ska fortsätta med att ordna i ett kaos som består av blomkrukor, sönderklippta gamla t-skjortor, skurmedel och kattmat. Glamvardag!

Men det är mycket upplysande. Jag har till exempel hittat vårt förråd med reservlampor. När en lampa slocknat har jag hittills vänt mig till min make, som har trollat fram en lampa från en plats som bara karlakarlar känner till. Och numera även jag alltså.

Inga kommentarer: