fredag 30 april 2010

Happy vappy


Vi har flera ton bilder på datorn, men jag hittar inte en enda som är tagen på vappen. That just can't be right. (Antecknas på min lista över saker jag ogillar: felinställda datum i kameror.) Istället önskar jag glada vappen med en malplacerad liten tomte! Han var faktiskt lika feltajmad när vi träffade honom, för han bor i en liten julbutik i Amsterdam som vi förirrade oss in i mitt i soligaste juli för några år sedan... han måste vara van vid att vara rätt man på fel tidpunkt, stackaren. Men han verkar ju vara optimist ändå!

Här firas det mycket lugnt, men jag tröstar mig med att vädret ändå inte skulle vara mycket att vifta med sin studentmössa i. Vi har åtminstone ballonger i köksfönstret och plättar (vappenplättar?) i magen, och film väntar så fort minst en son somnat. Det funkar!

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Gillar tomten! :-)