måndag 2 januari 2023

Vad är väl en bal på slottet?


 ...eller en dag på Duudsonit Activity Park i Seinäjoki? 

När Edvin fyllde 12 år var en av hans presenter en utflykt till Duudsonit. En god tanke, förutom att vi inte lyckats få någon sådan utflykt till stånd på de tio månader som gått sedan hans födelsedag. Vi lovade högtidligt att det skulle bli av under jullovet och bestämde oss för att idag skulle bli dagen D. Jag tror jag såg fram emot det lika mycket som barnen... Sedan vaknade jag med en blandning av illamående och förkylning och fick inse att jag passade bäst hemma. Så trist, men att döma av bilderna jag får har familjen roligt och själv sov jag som en stock i nästan tre timmar (!) efter att de hade kört iväg, så det var väl rätt beslut trots allt. Och nu har jag orkat vara uppe i hela 2,5 h, så nu känner jag i hela kroppen att det är dags att vila en stund igen... Well well, om dagen fått godkänt får vi göra ett nytt försök en annan gång!

Inga kommentarer: