söndag 27 augusti 2017

Villaavslutning


Det kändes inte helt självklart att sticka iväg och fira villaavslutning igår kväll. Förutom den lilla detaljen att vi inte har någon villa så var jag halvt golvad av förkylning och vädret utomordentligt grått och regnigt. Men om vi vuxna är tröga ibland så får vi en spark i baken av barnen som inte alls tyckte det var ett alternativ att hoppa över villaavslutningen vid "Sjöblommas villo" - den traditionen skrev jag om ifjol! Så jag drack lite finrexin, packade med varma kläder och så körde vi iväg till Monäs i alla fall. Och hade förstås en jättetrevlig kväll! Det blev faktiskt till och med kvällssol... och en massa god mat och choklad och glada släktingar. Och raketer och sprakastickor. Jättemysig kväll!

Idag har jag till min besvikelse fått inse att min förkylning inte alls har försvunnit som jag tycker att den rimligtvis kunde göra nu så småningom. Istället har jag varit ganska trött och hängig - tillsammans med min käre make som också håller på att bli förkyld. Vi får inte mer tålamod av att vara förkylda, så vi kan väl inte påstå att den här söndagen har varit perfekt. Men en helt okej söndag ändå med mycket vila - och på pluskontot kan jag till exempel sätta trädgårdshallon, Björnstad och en smarrig efterrätt. (Ungefär som det här!)


Inga kommentarer: