måndag 29 februari 2016

På rymmen i Skellefteå


Och det blev sportlov. Och vi stack till Sverige. Och se, det var gott!
Här är det strålande vinterväder och snödrivorna är djupa. Våra barn härjar lika mycket som hemma, men vi är åtminstone i gott sällskap. Idag rymde Ylva och jag dessutom till Skellefteå helt utan män och barn - så enkelt att röra sig så! (Nu tänker jag ändå främst på barnen...) Även om Skellefteå bara är en timme från Norrfjärden har jag aldrig varit dit förr, så jag var nyfiken på att se en ny stad.


Det var trevligt, men bäst av allt var nog att kunna sitta länge och prata över lunch utan att någon behövde oss till någonting alls. Dessutom hittade vi en av de vackraste kyrkor jag sett, St Olovs kyrka. Det var inte många timmar vi gjorde Skellefteå, men det var bra timmar. På hemvägen avrundade vi i Piteå med att leta födelsedagspresent åt Edvin på Barnens hus och bunkra upp tvål och deodorant på Dollar store. Lite fnissade vi åt vår oförmåga att glamma till det (barnstrumpor,  barnkalsonger och billig tvål, yeah!), men det kändes ändå väldigt lyxigt. Och så köpte jag faktiskt ett väldigt charmigt kakfat på Indiska. Faktist!

Inga kommentarer: