lördag 28 februari 2015

Vintersol

Jag vågar lugnt påstå att det väder jag tycker allra minst om är slask. Gråslask, blötslask, fulslask. Därför var jag väl inte överlycklig över att sportlovet skulle komma med en lång rad plusgrader... What to do? Vilken tur att vi hade planerat att köra norrut! Inte för att det var särskilt kallt där heller, men det höll sig åtminstone på rätt sida om noll, och vi hade två dagar med fantastisk vintersol i Norrfjärden. (Den tredje var mulen, men då går det ju att äta thaimat, gå i butiker och på loppis...) Sådär så det känns i hela kroppen och hela själen hur solen bara gör gott. Måste bara slänga in en d-vitaminbomb för dagar som inte gnistrar fullt så mycket.

På söndagen hade Ylva och Anders planerat pulka och picknick - perfekt! Solen sken, snön lyste vit och snöskotrarna påminde oss om att vi var i Norrland... :)





Hittills har vi haft ganska kasst med geocacheflyt utanför Finlands gränser - en ynka cache har vi lyckats hitta (också den i Norrfjärden), men på måndagen gjorde vi ett nytt försök. Den här gången lyckades vi! (Egentligen bryr jag mig rätt lite om huruvida vi hittar cacharna eller inte, men det är ett utmärkt sätt att få ut hela familjen + i bästa fall hitta roliga nya platser. Hela geocahing-grejen har legat i vinterdvala ett tag, men det är nog dags att skaka liv i den igen!)




Inga kommentarer: