fredag 27 februari 2015

hjärta sportlov

Den här bloggen har levt en borttynande tillvaro, men inte vi - tvärtom faktiskt. Vi har hunnit fira sportlov i Norrfjärden och fortsatte i full fart med skidtävling och plättkalas i Nykabi igår, efter att ha kommit hem från Sverige på seino kvällen före... Idag är det riktigt skönt att lufsa runt här hemma, måste jag säga! (Eller ja, en programpunkt har vi inplanerad, men eftersom den går ut på att bjudas på mat av svärföräldrarna känns det inte så betungande).



Edvin har varit anmäld till Onnis runda tre gånger, men det här är första gången som han faktiskt startat... För två år sedan var han förkyld och fick stanna hemma när Arvid skidade, och ifjol regnade hela jippot bort. Men nu blev det av, och förväntningarna var höga!


När jag frågade Edvin om han ville jag skulle springa bredvid eller om han ville åka 300-metersrundan på egen hand svarade han lite förvånad: "Men he i ju int mörkt? Då är jag int rädd!" Åka ensam blev det alltså.


Arvid åkte en kilometersbana och kom i mål rosig och nöjd. De har redan fått mig att lova att de får skida Onnis runda nästa år igen... Kul! Och eftersom det gick bra att skida åtminstone på Skogsvallen har jag vissa förhoppningar om att jag kanske hinner med årets skidpremiär före sommaren ändå... Återstår att se.

Efteråt bjöd systeryster Hanna på plättar - kul att hänga lite hos dem, det händer konstigt sällan med tanke på hur nära vi ändå bor. De två månaderna mellan Josef och Leander börjar småningom jämnas ut, och det är nog inte länge tills vi uppfattar dem som väldigt jämngamla!

Inga kommentarer: