måndag 9 september 2013

The joy of repeating oneself

Förra hösten lade jag ner helt sjukt många timmar på engelskakursen jag höll. Sådär officiellt jobbade jag med den (=undervisade) två dagar i veckan under höstterminen, men i praktiken åt kursen lätt upp flera dagar till varje vecka. Även om jag hade fått mycket material av min kollega i Vasa och hittade en del guldgruvor på nätet måste jag anpassa, förstå, hitta nivån, skapa helheter, komma underfund med. Min hjärna gick på högvarv. Rätt många misstag gjordes. Nja, många misstag gjordes.

Men allt det där - oj, vad det betalar sig nu, när jag håller kursen för andra gången! Att fundera ut vad man borde ta upp nästa gång... och hitta en helt okej PP-presentation att utgå från. Bliss!

Kom ihåg det, folks. Håll aldrig en arbetsdryg kurs bara en gång. Det är inte meningen.

Inga kommentarer: