lördag 14 september 2013

På gång


Det var med visst (= ganska stort) motstånd jag släpade mig iväg till Power hour i förmiddags. I början av sommaren var jag väl hyfsat aktiv, men på sistone har jag verkligen varit en riktig soffpotatis. Jobb, jobb och flytt är väl ganska försvarliga bortförklaringar, men ändå. Slappis. Men nu är jag peppad igen, en timme räckte tydligen! Men det hjälper också att just den här timmen var mitt favoritpass i vintras och tydligen håller lika bra ännu. Kul.

Men häromkvällen var jag faktiskt också ute på powerwalk med Linda som är infödd Sandsundbo - och tack vare henne lärde jag mig var det finns en stig som går ner till Sandsundfjärden och fina vitmossiga bergsknallar. Kan hända att stigen fortsätter vidare därifrån, men det började skymma, så vi återvände till belysta områden. Hur som helst, skönt att veta att det finns något som liknar landet på promenadavstånd! Borde ha haft med kamera när dimman smög fram över åkrarna... Dessutom informerade hon mig om att det finns ett elljusspår på tre kilometer som startar här i närheten också, det hade jag ingen aning om. Bra att känna the locals... (Strängt taget är hon ju en utflyttad infödd, men ändå.)

Och för övrigt - lönnar. Den här tiden på året kan det vara det vackraste trädet som finns på vår jord.

Inga kommentarer: