söndag 13 november 2011

Snöfall eller gröngräs?

Bläddrade igenom våra foton från november ifjol och började tro att dateringen på vår kamera hade fått fnatt - men när jag tänker efter stämmer det nog ändå. Men det var tydligen en helt annan årstid i november ifjol än det är i år. Se bara:

Edvin hölls fortfarande i vagnen när han betraktade det där vita som föll ner från himlen.


Arvid och Matias hade inte bara hunnit ta fram kälken, utan också skotta ihop en backe. (Det betydde iofs att de använde det mesta av snön på vår gräsmatta, vilket jag tyckte var lite oestetiskt.)


Och Arvid och jag hade byggt en racerbil.

I år har jag skrapat framrutan på bilen en gång (i onsdags), men annars verkar vintern inte ha en tanke på att sparka igång ännu. November har dragit en gråfuktig filt över sig och somnat. Inte för att jag har något emot grönt gräs och behaglig värme, men något behöver göras åt allt det gråsömniga! Snö, till exempel, skulle funka.

Inga kommentarer: