torsdag 7 april 2011

Inget bra val

Jag hade tänkt åka och handla, men Mattus erbjöd sig att ta barnen och gå iväg till butiken med syskonvagnen så jag skulle få jobba ifred. Fint, jag kan ta en tidig kväll ikväll, kunde man ha trott.

Men nepp. Jag är så trött på att tänka och planera och vara konstruktiv så det blir ingenting alls. Nu sitter jag här och undrar om det inte finns nån blogg jag inte läst och ingenting alls händer med Worddokumentet bakom Firefox. Och så kikar jag ut genom fönstret och är sjukt avundsjuk på min man som får vara ute och gå i aprilkvällssolen.

Dålig strategi på alla sätt och vis!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Det liknar min arbetsinsats idag. Hade håltimmar som skulle fyllas med rättande och planerande. Jag for till stan och köpte garn till en tunika i stället. Det är säkert roligare att förbereda på söndagkväll. Eller...