måndag 21 mars 2011

Vintersemester

Jag behöver tydligen inte åka längre än till Överpurmo för att det ska kännas som Lapplandssemester. Igår: solig söndag i pulkabacken, muurikkaplättar och en salig blandning av små och stora på Blomsterängsbacka. En sådan söndagseftermiddag gör att det känns nästan okej att vara tillbaka i "alltid två steg efter"-vardagen igen.

Jag fick också en försmak av hur det kommer att kännas att få sitta på passagerarplats i bilen första gången efter att Arvid har fått körkortet: vi åkte kälke tillsammans och jag kom varken åt ratten eller bromsen, utan kunde bara hålla i mig (och pipa bromsa, bromsa när backen var som brantast) medan Arvid styrde lugnt och säkert nerför backen. Då vet jag det - han blir en bra chaufför!

(Och en så fotogenisk dag borde förstås ha ett ton bilder som bevis, men kameran var ute på egna äventyr...)

Inga kommentarer: