fredag 11 mars 2011

Tillräckligt bra

Det är skönt att inte alla dagar behöver vara fantastiska. Ibland är tillräckligt bra tillräckligt. Jag hade en känsla av att det här dagen möjligen skulle kunna gå åt skogen eftersom jag hade planerat i princip helt utan marginaler. Men det gick tillräckligt bra.

Det gick inte smidigt att skicka iväg Arvid till dagklubben med barnvakten, men det gick. Jag kom inte för sent till jobbet, men jag hade ingen extratid heller. När jag parkerade utanför skolan insåg jag att DVD:n som den ena av dagens två lektioner byggde på stod kvar i bokhyllan där hemma, men tack vare en konkret idébok i lärarrummet svängde jag ihop en helt ny plan på rasten mellan de två lektionerna. Det blev inte fantastiskt, men tillräckligt bra. Jag hade dessutom glömt jobbnyckeln hemma, men jag fick låna en för dagen. Jag blev bara lite sen när jag skulle hämta Arvid från dagklubben. Jag blev bara lite sen när Edvin skulle till rådgivningen. Jag fick inte så värst mycket gjort när jag landade hemma efter en hård vecka, men lite har jag faktiskt städat. Det duger. Edvin är ganska grinig efter dagens spruta, men inte så farligt. Det duger.

Dagen duger, jag är nöjd.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Bra att inte fordra att det ska vara toppen jämt.