söndag 6 februari 2011

Vattkoppor vs. mina barn, rond 2

Det verkar vara jobbigare för storebror än för lillebror att ha vattkoppor. Edvin var lite trött de första dagarna, men efter det har man inte märkt något alls på honom. Och ändå är det först nu, efter två veckor, som prickarna börjar blekna bort!

Men Arvid - idag är hans andra dag med prickar (fast de inte har kommit på bred front ännu) och hans andra dag med feber. Och vilken tröttis! Han sover redan andra gången idag - och han brukar ju knappt sova alls på dagen ens när han är sjuk... Får hoppas febern och tröttheten blir mer kortvariga än prickarna!

(Själv sitter jag och jobbar söndagen till trots. Har en försvarlig mängd uppsatser som jag lovat vara klar med imorgon, förutom den vanliga planeringen. För jo, jag fortsätter ett tag till som gymnasievikarie! Men jag anar ljuset - det är möjligt att jag hinner göra allt jag borde idag! Nästa helg ska jag minsann slappa desto mer istället...)

Inga kommentarer: