måndag 14 februari 2011

Fare thee well, hissakurs

Dagens fråga: Hur vet man att det är dags att hoppa av en kurs?

Dagens svar: När man skäms för att berätta att man går den, eftersom man vet att man har så mycket annat på gång att man vet att det inte finns någon tid över för onödiga historiekurser. Och man vet att det är pinsamt att vara så världsfrånvänd och tidsoptimistisk att man tror att det ska gå ändå.

Så, nu är jag alltså ute ur garderoben. Jag anmälde mig till Grundkurs i historia II på Öppna Uni. Säg vad ni vill. Jag hann inte med starten, men bad om dispens och hoppade på kursen. Jag hann inte med deadline nr två heller, men lämnade in en dag för sent. Jag hann inte med deadline nummer tre heller. Då insåg jag mig besegrad. Men jag tycker verkligen det är hemskt intressant och ber om att få återkomma. Ett annat år, när det finns tillräckligt med tid för att det ska vara något nöje med att gå en kurs för nöjes skull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig stressade småbarnsmamma och vikarierande gymnasielärare...Finns en påse kläder hos oss som lär ska tillhöra dig. Jag kunde börja använda dem själv, det är fina tröjor. Övar mig att skicka kommentarer, har inte riktigt fått till det förut...
Moster Sussi

Mia sa...

Just det, jag har faktiskt tänkt höra av mig och fråga när det passar att jag tittar in och hämtar dem! Kanske i helgen?

Nu kan du börja kommentera friskt, nu funkar det ju! :)

Anonym sa...

Så är det ju, tiden räcker inte alltid till. Men vad studerar man då på en grundkurs i historia II undrar snart-klara-historikern-Tanja? Kul blogg du har Mia! Mvh, frugranlund.papper.fi.