tisdag 25 januari 2011

Ettordslistan

Det har cirkulerat alldeles för lite listor i bloggosfären på sistone, tycker jag. Men äntligen! En lista! En snabb lista borde det vara dessutom, eftersom man får svara med bara ett ord.
(Lånad från Onekligen.)

1. Var är din mobiltelefon?
Handväskan
2. Var är din andra hälft? Hemma
3. Ditt hår? Försummat
4. Din mamma? Biologikunnig
5. Din pappa? Kokunnig
6. Det bästa du vet? Snö
7. Din dröm i natt? Glömd
8. Din dröm/ditt mål? Mening
9. Rummet du är i? BI-balkongen
10. Din hobby? Barnboksläsning
11. Din skräck? Övergiven
12. Var vill du vara om sex år? Pass
13. Var var du igår kväll? Bodystep
14. Vad är du inte? Missunnsam
15. En sak du önskar dig? Vinterjacka
16. Var växte du upp? Överpurmo
17. Det senaste du gjorde? Jobbade
18. Dina kläder? Okej
19. Din tv? Tjock
20. Ditt/dina husdjur? Tintin
21. Din dator? Nyttig
22. Ditt humör? Nöjd
23. Saknar någon? Flera
24. Din bil? Tomatröd
25. Något du inte har på dig? Morgonrock
26. Favoritaffär? Veitint
27. Din sommar? Gröngräs
28. Älskar någon? Ja
29. Favoritfärg? Många
30. När skrattade du senast? Idag
31. När grät du senast? Nyligen

Pust! Det var ju svårt det här! Jag tror faktiskt listor med flera ord är lättare...
Oj, var det någon som frågade var jag har mina barn? Hemma förstås, med sin pappalediga pappa. Vad jag gör? Jobbar, förstås. Jag sitter och skriver, hrm, en artikel. Faktiskt. Både före och efter den här listan...

(Alltså, det här att vissa ord är med fet stil... en copypaste-grej, inte rangordning.)

1 kommentar:

My sa...

Alltid lika trevligt att läsa dina listor! :)