torsdag 25 november 2021

November månad

 

Det där att folk beskärmar sig över folk som skryter om hur upptagna de är? Jag tror det är ett stort  missförstånd. Jag tror inte det existerar folk som skryter med hur upptagna de är längre; det känns väldigt 2001, men inte så mycket 2021. 

Jag tror snarare de flesta känner som jag gör just nu när det är lite för bråttom - nämligen att det är lite pinsamt. Just nu går det nämligen för snabbt här och jag går hela tiden med en känsla av att jag prioriterat fel. Eller planerat för dåligt. Eller gör allt för långsamt? Vad förklaringen än är har jag så svårt att placera orsaken till allt långa arbetsdagar och sena kvällar någon annanstans än på mig själv. Med ett helt vanligt icke-karriärsdrivet heltidsjobb borde det väl inte vara några problem att vara lite ledig på kvällarna? Hinna leta fram en julstjärna eller två? Inte vet jag, men jag vet att jag är trött. Coronatrött, novembertrött, socialt trött. Och lite generad vid tanken på att jag inrättat mitt liv på det sättet. 

Inga kommentarer: