fredag 16 augusti 2019

Första fredagsfiilisen den här hösten


Så var det fredag! Vi klarade oss nästan utan manfall genom den första skol-/arbetsveckan och pustar ut här hemma efter väl förrättat värv. Skolstart är tydligen synonymt med förkylningar som virvlar upp som ovälkomna myggor i skogen en julikväll, så 3/5 i familjen har lite olika varianter på förkylning och Herr Tweenie tillräckligt för att missa två dagar av första skolveckan. Själv går jag omkring med en värkande tennisboll i halsen och kan varken gapa stort eller svälja utan att mentalt ta sats först. Men det är okej, nästan en vecka kvar tills Matias och jag ska ut på roligheter, så gott om tid att bli frisk igen!

Läsårets första period har jag lyxigt nog en ledig dag i veckan  - på fredagar! Det är så skönt att det inte är sant, även om största delen av min lediga dag idag gick till ett rätt så nödvändigt frissabesök, diverse ärenden och fredagshandling. Nu är det gjort i alla fall och resten av helgen ligger fortfarande framför! Egentligen skulle vi ha firat Matias 40 år i liten skala imorgon kväll, men på grund av förkylningarna sköt vi upp det och jag kan inte låta bli att tycka att det är rätt skönt ändå med en helt oplanerad helg. Ganska nöjd med livet alltså!

Inga kommentarer: