torsdag 23 juni 2011

Nämen, en lista!

Nu har jag sett den här listan på två olika bloggar, så det är väl klart att jag inte kan låta bli medan jag sitter här och låter mina fötter tina upp.

DAGENS VILL HA: Paraply (jag HAR, men inte MED när det skulle ha behövts)
DAGENS KLÄDSEL: Nu just blå pyjamasbyxor och en rutig skjorta. Jag är lite halvvägs i mina kvällsbestyr kan man säga.
DAGENS SMINK: Inte så mycket mascara efter regnvädret
DAGENS FRISYR: Bra med volym efter regnvädret (=favoritväder för mitt hår)
DAGENS HÄNDELSE: Midsommarkonferensen inleddes på Humle
DAGENS LÅT: The Arks Echo Chamber. Jag blir alltid lite ledsen när den tar slut på radio.
DAGENS PLANER: Tacksamt nog inte så mycket mera ikväll. Göra en smörgås och sätta mig i soffan med tv:n och min man.
DAGENS SAKNAD: Saknade inte mycket eller många. Men undrade lite var syster J var, eftersom jag trodde att hon skulle vara på Humle. (Var håller du huuus, Jenny?)
DAGENS DUMMASTE: Att jag sitter här och listar istället för att äta något och gå och lägga mig. Sömnbrist botar man inte så här.
DAGENS SJUKA: Dagens sjuka upplevelse var när jag kom hem och möttes av en landsvägscykel som svävade i luften i vardagsrummet (vid närmare granskning svävade den inte helt fritt, utan hängde på en ställning).
DAGENS DROG: Rävkarameller som blev över från kalaset igår. Aj, mina tänder.
DAGENS ROLIGASTE: Alltså, här står det helt stilla i mitt huvud. Är det dåligt? Har jag ingen humor överhuvudtaget? Eller är det min omgivning som inte har något skämtlynne?
DAGENS FAVORIT: Min man som nattade barn och sånt medan jag var på Humle.
DAGENS KÖP: Mjölk och rödlök och sånt. Inget spännande alls.
DAGENS HUMÖR: Rätt bra, mittemellan, ganska vanligt.
DAGENS ORD: (Fortfarande) vögadag. Kommer att sakna det när Arvid börjar säga födelsedag.

Inga kommentarer: